sobota 11. srpna 2012

Rjú Murakami–Piercing

japan (3)

Hlavní postavou v tomto psychologickém thrilleru ztvárňuje grafický designér Masajuki Kawašima. Na první pohled se zdá všechno perfektní – v práci je úspěšný, má milující manželku a čtyřměsíční dceru.

Ale všechno není tak skvělé, jak se zdá. Masajukiho poprvé potkáme v setmělé ložnici, kde se se sekáčkem v ruce sklání nad svou spící dcerou a přemýšlí, zda dokáže odolat nutkání dítěti ublížit, ne-li ho přímo zabít.

Toto se opakuje již několik nocí a Masajuki je z toho zoufalý. Proto se rozhodne pod záminkou týdenního studijního volna odjet a v hotelu si pod falešným jménem objednat prostitutku. Ale ne ledajakou. Rozhodne se pro dívku ze SM klubu.

To ale ještě netuší, že jeho nic netušící oběť je schizofrenička, která trpí sebepoškozováním a depresemi.

Jak toto dopadne? Kdo nakonec bude čí obětí, bude-li nějaká?

Knížku jsem přečetla asi během dvou hodin, přece jen má jen 125 stránek. Ale několikrát jsem ji chtěla přestat číst, protože místy to na mne bylo moc silné.

Moje hodnocení:

hodnocení 3-5

Nemám ráda ubližování a nerada o tom čtu, vždycky mám husinu a té jsem se u téhle knížky neubránila. Ale zase na druhou stranu, ukázka současné japonské společnosti, ne v její nejčistější stránce, byla velmi zajímavá. Takže ve finále bych dala hodnocení o knížku lepší, ale to bych ji pak postavila na stejnou úroveň jako Norské dřevo a to nechci… Takže ve finále bych to viděla na 3.5/5.

Žádné komentáře:

Okomentovat